TARR Ügyfélkapu és TARR alkalmazás felhasználási feltételei és adatkezelési tájékoztató
Hatályba lépés napja: 2025. július 1.
A TARR Kft. (továbbiakban: Szolgáltató) Ügyfelei gyors és korszerű kiszolgálása érdekében online ügyfélszolgálatot üzemeltet TARR Ügyfélkapu (a továbbiakban: TARR Ügyfélkapu vagy Szolgáltatás), illetve az alkalmazás áruházakból letölthető TARR alkalmazás útján (a továbbiakban: TARR alkalmazás) néven. A TARR Ügyfélkapu és a TARR alkalmazás a Szolgáltató tulajdona. Jelen felhasználási feltételek és adatvédelmi tájékoztató (továbbiakban: TARR Ügyfélkapu és TARR alkalmazás Szabályzat) tartalmazza a TARR Ügyfélkapu és a TARR alkalmazás működésének főbb jellemzőit, valamint az azon keresztül nyújtott online ügyintézési lehetőségeket igénybe vevő felhasználó (a továbbiakban: Felhasználó) jogait és kötelezettségeit.
1. Szolgáltató adatai:
Név: „TARR” Építő, Szolgáltató és Kereskedelmi Korlátolt Felelősségű Társaság
Székhely: 7100, Szekszárd, Kadarka u. 18.
Telefonszám: 1223
E-mail elérhetőség: info@tarr.hu (nem hivatalos
ügyfél- és hibabejelentő szolgálati elérhetőség)
TARR Ügyfélkapu és a TARR alkalmazás lényeges tulajdonságai:
2.1 TARR Ügyfélkapu elérhetősége:
míg a TARR alkalmazás az alkalmazás áruházakból tölthető le.2.2 Szolgáltatás leírása:
A TARR Ügyfélkapu és a TARR alkalmazás online ügyintézési felület, mely igénybevételének tárgyi feltétele a legalább minimális
szolgáltatási szintű internet-hozzáférés szolgáltatás. A TARR Ügyfélkapu nyitóoldala (www.tarr.hu/ugyfelkapu/bejelentkezes)
bárki számára elérhető, azonban annak, valamint a TARR alkalmazásnak a használatához TARR Ügyfélkapuban történő felhasználói
regisztráció szükséges. A Szolgáltatás a hét minden napján 0-24 óráig elérhető. A Szolgáltató fenntartja a jogot, hogy a TARR
Ügyfélkapu, valamint a TARR alkalmazás felületen előzetes értesítés esetén, illetve sürgősségi esetben akár előzetes bejelentés
nélkül is esetenként karbantartási, hibaelhárítási feladatokat végezzen, amely karbantartás időtartamára a Szolgáltatás ideiglenesen
szünetelhet.
2.3 Szolgáltatás igénybevevője: Felhasználónak minősül bármely természetes vagy jogi személy, szervezet, aki, vagy amely a Szolgáltató Általános Szerződési Feltételei szerint meghatározott szolgáltatások valamelyikére érvényes és hatályos előfizetői szerződéssel rendelkezik, vagy ilyen Felhasználó által, a Felhasználó TARR Ügyfélkapu fiókjához tartozóan a TARR Ügyfélkapu igénybevételére meghívást kapott és azt elfogadta. A TARR alkalmazás esetében további feltétel az alkalmazás áruházból történő letöltése és érvényes előzetes regisztráció a TARR Ügyfélkapuban.
2.4 TARR Ügyfélkapu regisztráció: TARR Ügyfélkapu regisztráció: A regisztrációval a Felhasználó jogosulttá válik arra, hogy a TARR Ügyfélkaput használhassa.
A regisztrációval TARR fiók hozható létre, mely alá tetszés szerinti számú TARR Ügyfélszám, illetve előfizetői szerződés rendelhető
hozzá. A regisztráció teljes folyamata a TARR Ügyfélkapun keresztül történik, vagy a Szolgáltató személyes, illetve telefonos
ügyfélszolgálatának segítségével, amely során kötelező és nem kötelező adatok bevitelére van lehetőség. A kötelező adatok
kitöltésének hiányában a regisztráció nem hajtható végre. A regisztrációkor az alábbi adatokat kötelező megadni:
1. Ügyfélszám
2. Előfizető neve
3. Anyja neve
4. Születési hely
5. Születési idő
6. Kapcsolattartási e-mail cím
7. Felhasználónév
8. Jelszó
A regisztráció további feltétele a jelen TARR Ügyfélkapu és TARR alkalmazás Szabályzat elfogadása, és a személyes adatok kezeléshez történő önkéntes hozzájárulás. A regisztráció véglegesítéséhez a Szolgáltató által küldött e-mailben meghatározottak szerinti megerősítés szükséges. Amennyiben a Felhasználó által kitöltött adatok nem egyeznek a Szolgáltatónál meglévő adatokkal, úgy adategyeztetést követően van lehetőség a regisztráció véglegesítésére személyes vagy telefonos ügyfélszolgálaton keresztül.
Szolgáltató ügyfélszolgálati segítséggel történő regisztráció esetén a regisztráció további feltétele a jelszó adat TARR Ügyfélkapun keresztül történő megadása, amelyhez szükséges linket az ügyfélszolgálat elektronikus levélben biztosítja a Felhasználó számára.
A Szolgáltató jogosult a
regisztrációt visszautasítani különösen, de nem kizárólagosan:
-valótlan, hiányos, érvénytelen adatok
megadása esetén,
-amennyiben a Szolgáltató más
felhasználók, előfizetők, személyek személyes adataival való visszaélését, a
Szolgáltató megtévesztését észleli,
-amennyiben a Szolgáltató a TARR Ügyfélkapu rendszerrel kapcsolatos bármilyen visszaélést, illetve visszaélés veszélyét észleli,
vagy a Felhasználóval szemben korábban visszaélésszerű magatartás miatt korlátozást vagy kizárást alkalmazott a Szolgáltató
-amennyiben a regisztrációt
kezdeményező nem minősül Felhasználónak (Pl: nem rendelkezik előfizetéssel a
Szolgáltatónál)
-ha a regisztrációt a Szolgáltató korábban már kizárt vagy felfüggesztett Felhasználó nevében vagy az ő közreműködésével kezdeményezték.
Sikeres regisztrációt követően a Felhasználó TARR Ügyfélkapujába a felhasználónév és jelszó adatok megadásával jelentkezhet be.
2.5 TARR Ügyfélkapu és a TARR alkalmazás használata, funkciói, felhasználás korlátai
A fentiek szerint regisztrált Felhasználó felhasználónév és jelszó azonosítókkal történő bejelentkezés után veheti igénybe a TARR Ügyfélkapun és a TARR alkalmazáson keresztül nyújtott online ügyintézési lehetőségeket. A TARR alkalmazásba történő belépéshez a telefonon tárolt biometrikus azonosító használatára is lehetősége van a Felhasználónak a korábban megadott felhasználónév és jelszó páros helyett.
Egy természetes személyhez csak egy TARR Ügyfélkapu fiók tartozhat.
Amennyiben a Felhasználó elfelejti jelszavát, a TARR Ügyfélkapun, illetve a TARR alkalmazásban kialakított funkció segítségével ideiglenes jelszót igényelhet, mellyel a felhasználó 24 órán belüli egyszeri belépésre jogosult, kizárólag új jelszó beállítása céljából.
Az ügyintézési lehetőségek
jogosultságokhoz kapcsolódnak.
„Főadmin” jogosultsággal rendelkező
felhasználó: az ügyfélszámhoz elsőként regisztráló felhasználó, teljes körű
hozzáféréssel, jogosultságkezelési jogosultsággal
„Admin” jogosultsággal rendelkező
felhasználó: jogosultságkezelés, és hívásrészletező lekérdezésének kivételével valamennyi további funkcióhoz való
hozzáféréssel
„Gyerek” jogosultsággal rendelkező
felhasználó kizárólag a TarrMobil TV alkalmazást használhatja
„Admin” és „Gyerek” jogosultsággal
rendelkező jogosultat Főadmin jogosultsággal rendelkező Felhasználó hívhat meg.
„Admin” jogosult a meghívás elfogadásával az adott Ügyfélszámhoz tartozó
adatokhoz és ügykezelési lehetőségekhez férhet hozzá saját TARR Ügyfélkapu
fiókján keresztül.
Az Ügyfélkapu fiók funkciói:
-
Előfizetői
adatok lekérdezése, egyes adatok módosítása, hozzáadása
-
Számlázási
információk, egyes forgalmi adatok lekérdezése, számlázás, fizetés módjának
módosítása, számlák letöltése, számlák kifizetése
-
igénybe vett
szolgáltatás adatainak lekérdezése, adatok rendszerezése,
-
hibabejelentés,
panasztétel, egyéb bejelentés megtétele, áthelyezés kezdeményezése fájl
letöltési lehetőséggel
-
tárhely
szolgáltatás keretében
o
szerződéses
dokumentációk eltárolása megtekintési, letöltési lehetőséggel,
o Szolgáltató
által küldött értesítések, dokumentációk rendelkezésre bocsátása,
hozzáférhetővé tétele megtekintési és letöltési lehetőséggel
o előfizetői
szerződéshez kapcsolódó nyilatkozattételi, módosítási lehetőségek biztosítása,
- Beállítások
kezelése, módosítása keretében:
o TARR
ügyfélkapu jogosultságok lekérdezése, hozzáadása, törlése,
o
TARR
ügyfélkapu beállítások: ügyfélkapu jelszó módosítás és regisztráció törlése
Előfizetett szolgáltatások szerint:
o
online
szolgáltatások adatainak lekérdezése
o
szerződéshez
kapcsolódó e-mail címek adatainak lekérdezésre, rögzítése, jelszó módosítása
o
hívásbeállítások
megtekintése, módosítása
o
fizetési
beállításokkal kapcsolatos tudnivalók
o
IP cím
adatok lekérdezése, filter beállítás, FTP beállítások, NAT információk és
beállítás módosítások, domain beállítások
o
Tarr MobilTV
beállításainak kezelése
A TARR alkalmazás további funkciói:
- Gyorsgomb a 1223-as, ügyfélszolgálati telefonszám hívásának indításához,
- Értékesítési pont, mely a Szolgáltató ügyfélszolgálati címeinek megkereséséhez nyújt segítséget,
- App-ok menüpont, melyben megtalálhatóak a TARR alkalmazással igénybe vehető szolgáltatások, pl. TARR MobilTV, TV2 Play Prémium,
RTL+
A Felhasználó nem jogosult a TARR Ügyfélkaput, illetve a TARR alkalmazást a fent felsorolt funkciókon kívül bármilyen más célra használni. A TARR Ügyfélkapu, illetve a TARR alkalmazás bármely részének nem engedélyezett módosítása, másolása, elemeire bontása, visszafejtése, újraformázása tilos, tilos a szolgáltatás nevét, arculati elemeit, logóját megtévesztő vagy engedély nélküli módon használni. Tilos a felhasználói jelszó automatikus módszerekkel vagy csalárd módon történő megadása. Tilos a TARR Ügyfélkapu, illetve a TARR alkalmazás sebezhetőségének vizsgálata, tesztelése, a rendszer biztonságának megsértése.
3. Ellenszolgáltatás, költségek
A TARR Ügyfélkapu és a TARR alkalmazás igénybevétele díjmentes. A TARR Ügyfélkapu és a TARR alkalmazás internet-alapú szolgáltatás, ebből következően használata adatforgalommal jár, amelynek díja a Felhasználó internet-hozzáférés szolgáltatás igénybevételére vonatkozó előfizetése határozza meg.
4. Szavatosság, felelősség, szellemi tulajdonjogok
4.1 Szavatosság
A Szolgáltató a Szolgáltatást, mint jogtulajdonos a rendelkezésre álló állapotban, olyan tartalommal és formában nyújtja,
ahogyan az elérhető, azzal, hogy fenntartja a jogot, hogy egyoldalúan módosítsa a TARR Ügyfélkapu és TARR alkalmazás kialakítását,
arculatát, tartalmát, funkcióit.
A Szolgáltató az alkalmazandó jog által biztosított lehetőségek szerint nem vállal szavatosságot, minőségi követelményeket az alkalmazás folyamatosan hibamentes és zavartalan működésére.
4.2 Felelősség
A Szolgáltató nem vállal
felelősséget az internet-hozzáféréssel, a Felhasználó belső hálózatával,
eszközeivel kapcsolatosan, vagy harmadik személynek felróhatóan keletkezett
hibáért és azok következményeiért, ide értve a vírusok és hacker tevékenységek
által okozott hibákat és következményeket is.
A regisztrációkor, illetve a TARR Ügyfélkapu vagy a TARR alkalmazás használata során megvalósuló adatközlés, végrehajtott
módosítás hiányosságaiért, illetve a hibásan megadott adatokból (pl: helytelen e-mail cím) adódó bármilyen következményért
a Szolgáltató felelősséget nem vállal. A személyes adatok valódiságáért, pontosságáért, az adatközlés megfelelőségéért és
az adatok teljességéért kizárólag a Felhasználó tartozik felelősséggel.
A Szolgáltató nem vállal felelősséget a felhasználói jelszavak vagy fiókok a Felhasználók tudtával, vagy tudta nélküli illetéktelen használatából eredő károkért. A Felhasználó ugyanakkor felelősséggel tartozik azért, hogy hozzáférése adatait mások által nem hozzáférhető helyen tárolja, és azokat ne adja át. Felhasználó felel a saját jelszavának vagy fiókjának illetéktelen használatával a Szolgáltatónak vagy bármely harmadik személynek okozott károkért. Felhasználó köteles haladéktalanul bejelenteni a Szolgáltatónak, ha Ügyfélkapu fiókjával/adataival illetéktelenek visszaéltek vagy visszaélés gyanúja merült fel. Visszaélés/annak gyanúja esetén a Szolgáltató a Felhasználó egyidejű értesítése mellett jogosult a TARR Ügyfélkapu szolgáltatásainak letiltását kezdeményezni. Az ideiglenes letiltás ilyen esetben kizárólag a Felhasználó személyes ügyfélszolgálaton adott hozzájárulása mellett oldható fel.
A TARR Ügyfélkapu harmadik személyek által üzemeltetett weboldalakra mutató linkeket is tartalmaz (Pl: fizetéssel kapcsolatos oldal) A Szolgáltató az ilyen általa használt linkek, illetve az általuk lehívható weboldalak tartalmáért semmilyen felelősséget nem vállal és azok tartalmát nem ellenőrzi, nem felel ezen oldalak használatából eredő kárért, az ilyen oldalakra a harmadik személy felhasználási feltételei vonatkoznak.
A Felhasználó a TARR Ügyfélkapu fiókján, illetve TARR alkalmazásán keresztül - a funkcionális és technológiai korlátok figyelembevételével - azonos jogosultsággal bír és azonos felelősséggel tartozik, mintha ügyintézését bármelyik másik, rendelkezésre álló TARR ügyfélszolgálati elérhetőségen végezte volna. A Felhasználó tudomásul veszi, hogy a TARR Ügyfélkapu fiókba, illetve a TARR alkalmazásába a jelen felhasználási feltételek szerint bejelentkezve végzett bármely tevékenységet a Szolgáltató a Felhasználó felelősségi körébe tartozónak tekinti.
4.3 Szellemi tulajdonjogok
A TARR Ügyfélkapu és a TARR alkalmazás arculata, tartalmának elrendezése, tartalma szerzői jogvédelem alatt áll. A Szolgáltatás rendeltetésszerű, a felhasználási feltételeknek megfelelő használatán túl a Szolgáltatás semmilyen egyéb formában nem használható fel vagy nem hasznosítható a Szolgáltató előzetes írásbeli engedélye nélkül.
5. TARR Ügyfélkapu fiók és a TARR alkalmazás használatának időtartama, megszüntetése, regisztráció törlése
A TARR Ügyfélkapu és a TARR alkalmazás igénybevételének lehetősége határozatlan idejű, a TARR Ügyfélkapu, illetve TARR alkalmazás regisztráció (érvényesítését) megerősítését követően lép hatályba.
A TARR Ügyfélkapu, illetve a TARR alkalmazás igénybevételének lehetősége megszűnik:
- a Felhasználó
előfizetői szerződésének bármilyen okból történő megszűnését követő egy év
elteltével,
- a Felhasználó
egyoldalú döntése alapján (regisztráció törlésével),amennyiben
a regisztrációt követően jut
a Szolgáltató tudomására, vagy a regisztrációt
követően történik olyan körülmény, amely alapján a Szolgáltató jogosult
lett volna a regisztráció visszautasítására,
- Szolgáltató jogutód nélküli
megszűnésével.
A TARR
Ügyfélkapu igénybevételi lehetőségének megszűnésével az elektronikus számlázás
lehetősége,
valamint a TARR Mobil TV hozzáférés is megszűnik.
6. Kompatibilitás, műszaki védelem
A TARR Ügyfélkapu internet-alapú szolgáltatás, ezért
használatához és igénybevételéhez a Felhasználónak internet-hozzáféréssel és
emellett internetböngésző szoftvert futtató hardver eszközzel (pl: számítógép,
mobiltelenfon, tablet) kell rendelkeznie. A TARR Ügyfélkapu Windows, MacOS,
Linux operációs rendszerű készülékeken, az alábbi böngészőkben működik,
amennyiben a gyártó általi frissítéssel támogatott böngésző naprakészen
frissített.
Támogatott böngészők:
- Chrome: 61.0.3163
- Firefox: Firefox 56
- Safari: 11.0
- Microsoft
Edge: 41.16299.15.0
Támogatott operációs rendszerek a TARR alkalmazás esetében:
- Android
- iOS
A TARR Kft. a TARR Ügyfélkapu felület működését biztosító és a TARR Kft. által üzemeltetett szerverek, berendezések, és hálózati infrastruktúra működtetése kapcsán a szükséges védelmi intézkedéseket elvégezte, az eszközök fizikai védelméről megfelelően gondoskodik, az adatok védelmét biztosítja, a védelmi intézkedéseket folyamatosan fenntartja, karbantartja, frissíti.
7. Panaszkezelés, jogérvényesítési lehetőségek
A Szolgáltató az Előfizetők és Felhasználók bejelentéseinek intézésére, panaszaik kivizsgálására és orvoslására, ügyfélszolgálatot működtet.
Ügyfélszolgálat telefonszáma: 1223
(TARR Mobil hálózatból díjazással hívható) vagy +36 31/ 700 1223 (TARR Mobil
hálózatból díjmentesen hívható)
Külföldről is hívható telefonszámok: +36 74/
416 000 vagy +36 31/ 700 1223
Központi nyitva tartó ügyfélszolgálat címe: 7100
Szekszárd, Bezerédj I. u. 2.
(TARR Ügyfélkapun és a TARR alkalmazáson keresztül panasz, illetve hibabejelentés a bejelentés megfelelő kategóriába sorolása
esetén lehetséges) Központi ügyfélszolgálat internetes elérhetősége: https://tarr.hu/
ugyfelkapu/bejelentkezes
Az egyéb ügyfélszolgálatok elérhetőségei, nyitvatartása naprakészen
megismerhetők:
- a szolgáltató internetes oldalán (honlap): www.tarr.hu
- a központi ügyfélszolgálat elérhetőségein
A Felhasználó a Szolgáltatóval
szembeni jogvitája vagy jogvitás helyzete esetén jogosult peres és peren kívüli
eljárások kezdeményezésére, a hatáskörrel és illetékességgel rendelkező
szervezetek és hatóságok megnevezéséről, elérhetőségeiről, jogköreiről a
Szolgáltató ügyfélszolgálatának működéséről a Szolgáltató
rendelkezik.
8. Adatkezelési Tájékoztató a TARR
Ügyfélkapu használatával kapcsolatban
8.1. Az Adatkezelő adatai:
Adatkezelő neve:
"TARR" Építő, Szolgáltató és Kereskedelmi Korlátolt Felelősségű
Társaság
Székhely: 7100
Szekszárd, Kadarka u. 18.
Telefonszám: 1223
Telefax:+36 (74) 413 636
Honlap:
8.2. A kezelt adatok köre, adatkezelés jogalapja, célja, és időtartama
8.2.1. A
regisztrációhoz szükséges adatok: Név, anyja neve, születési hely és idő, e-mail cím,
felhasználónév, jelszó, ügyfélszám
Adatkezelés jogalapja: a AZ EURÓPAI PARLAMENT ÉS A TANÁCS 2016. április 27-i (EU) 2016/679 RENDELETE a természetes személyeknek
a személyes adatok kezelése tekintetében történő védelméről és az ilyen adatok szabad áramlásáról, valamint a 95/46/EK irányelv
hatályon kívül helyezéséről (általános adatvédelmi rendelet vagy Rendelet) 6. cikk (1) bekezdés a) pontja alapján a Felhasználó
hozzájárulása
Adatkezelés
időtartama: a TARR Ügyfélkapu regisztráció megszüntetéséig, hozzájárulás
visszavonásáig, de legfeljebb az előfizetői szerződés megszűnését követő egy év
elteltéig
Az adatkezelés célja a TARR Ügyfélkapun történő regisztráció és a TARR Ügyfélkapu, valamint a TARR alkalmazás használatának
biztosítása.
A regisztrációs adatok kezeléséhez adott hozzájárulás visszavonásával a TARR Ügyfélkapu, illetve a TARR alkalmazás nem használható.
8.2.2. Regisztrált
felhasználó számára a bejelentkezéshez szükséges adatok: felhasználónév, jelszó
Adatkezelés jogalapja:
a Rendelet 6. cikk (1) bekezdés a) pontja alapján a Felhasználó hozzájárulása
Adatkezelés időtartama: TARR Ügyfélkapu és ezáltal a TARR alkalmazás regisztráció megszüntetéséig, hozzájárulás visszavonásáig,
de legfeljebb az előfizetői szerződés megszűnését követő egy év elteltéig
Az adatkezelés célja a TARR Ügyfélkapun történő regisztráció és a TARR Ügyfélkapu, valamint a TARR alkalmazás használatának
biztosítása.
8.3. A Felhasználót az adatkezeléssel kapcsolatban megillető jogok
Amennyiben a Felhasználó jogaival élni kíván, az a Felhasználó
azonosításával jár együtt, valamint a Szolgáltatónak a Felhasználóval
szükségszerűen kommunikálnia kell. Ezért az azonosítás érdekében személyes
adatok megadására lesz szükség (de az azonosítás csak olyan adaton alapulhat,
amelyet Szolgáltató egyébként is kezel Felhasználóról), valamint a Szolgáltató
email fiókjában elérhető lesz a Felhasználó adatkezeléssel kapcsolatos panasza
a jelen tájékoztatóban, a panaszokkal kapcsolatban megjelölt időtartamon belül.
Az adatkezeléssel kapcsolatos panaszokat/igényeket legkésőbb 30 napon belül válaszolja meg Szolgáltató.
Szolgáltató megfelelő technikai és szervező intézkedéseket tesz, hogy a joggyakorlás során biztosítsa az adatbiztonsági követelmények teljesülését. Szolgáltató tájékoztatja a Felhasználót a joggyakorlás során, hogy az adatbiztonsági követelmények betartása milyen intézkedések megtételét teszik szükségessé a részéről.
Tájékoztatjuk, hogy az egyes adatkezelések esetén az alábbi jogok illetik meg:
Hozzáféréshez való jog
A Felhasználó jogosult arra, hogy a Szolgáltatótól visszajelzést kapjon arra vonatkozóan, hogy személyes adatainak kezelése folyamatban van-e, és ha adatkezelés folyamatban van, jogosult arra, hogy:
a) a kezelt személyes adatokhoz hozzáférést kapjon és
b) a következő információkról a
Szolgáltató tájékoztassa:
-
az
adatkezelés céljai;
-
a Felhasználóról
kezelt személyes adatok kategóriái;
-
információ
azon címzettekről vagy címzettek kategóriáiról, akikkel, illetve amelyekkel a
személyes adatokat Szolgáltató közölte vagy közölni fogja;
-
a személyes
adatok tárolásának tervezett időtartama, vagy ha ez nem lehetséges, ezen
időtartam meghatározásának szempontjai;
-
a Felhasználó
azon joga, hogy kérelmezheti a Szolgáltatótól a rá vonatkozó személyes adatok
helyesbítését, törlését vagy kezelésének korlátozását, és jogos érdeken alapuló
adatkezelés esetén tiltakozhat az ilyen személyes adatok kezelése ellen;
-
a
felügyeleti hatósághoz címzett panasz benyújtásának joga;
-
ha az
adatokat nem a Felhasználótól gyűjtötték be, a forrásukra vonatkozó minden
elérhető információ;
-
az
automatizált döntéshozatal tényéről (ha alkalmazott ilyen eljárás), ideértve a
profilalkotást is, valamint legalább ezekben az esetekben az alkalmazott
logikára és arra vonatkozóan érthető információkat, hogy az ilyen adatkezelés
milyen jelentőséggel, és a Felhasználóra nézve milyen várható következményekkel
bír.
A jog gyakorlásának célja az adatkezelés jogszerűségének megállapítására és ellenőrzésére irányulhat, ezért többszöri tájékoztatás kérés esetén Szolgáltató méltányos költségtérítést számolhat fel a tájékoztatás teljesítéséért cserébe.
A személyes adatokhoz való hozzáférést Szolgáltató a Felhasználóval egyeztetett módon személyesen, vagy elektronikus formában biztosítja.
Kérjük, hogy kérelmében jelölje meg, hogy a személyes adatokhoz kér hozzáférést, vagy az adatkezeléssel kapcsolatos információkat kéri.
Az adatokhoz való hozzáférést a Szolgáltató nem biztosítja informatikai felületen keresztül.
Helyesbítéshez való jog
Felhasználó jogosult arra, hogy kérésére Szolgáltató késedelem nélkül helyesbítse a Felhasználóra vonatkozó pontatlan személyes adatokat.
Adatkezelés korlátozásához való jog
Felhasználó jogosult arra, hogy kérésére Szolgáltató
korlátozza az adatkezelést, ha az alábbiak valamelyike teljesül:
a) Felhasználó vitatja a személyes
adatok pontosságát, ez esetben a korlátozás arra az időtartamra vonatkozik,
amely lehetővé teszi, hogy Szolgáltató ellenőrizze a személyes adatok
pontosságát;
b) az adatkezelés jogellenes, és Felhasználó
ellenzi az adatok törlését, és ehelyett kéri azok felhasználásának
korlátozását;
c) Szolgáltatónak már nincs szüksége a
személyes adatokra a megjelölt adatkezelés céljából, de Felhasználó igényli
azokat jogi igények előterjesztéséhez, érvényesítéséhez vagy védelméhez; vagy
d) Felhasználó tiltakozott az
adatkezelés ellen, de Szolgáltató jogos érdeke is megalapozhatja az
adatkezelést, ez esetben amíg megállapításra nem kerül, hogy Szolgáltató jogos
indokai elsőbbséget élveznek-e a Felhasználó jogos indokaival szemben, az
adatkezelést korlátozni kell.
Ha az adatkezelés korlátozás alá esik, az ilyen személyes adatokat a tárolás kivételével csak a Felhasználó hozzájárulásával, vagy jogi igények előterjesztéséhez, érvényesítéséhez vagy védelméhez, vagy más természetes vagy jogi személy jogainak védelme érdekében, vagy az Unió, illetve valamely tagállam fontos közérdekéből lehet kezelni.
Szolgáltató az adatkezelés korlátozásának feloldásáról előzetesen (legalább a korlátozás feloldását megelőző 3 munkanappal) tájékoztatja Értintettet.
Törléshez - elfeledtetéshez való jog
Felhasználó jogosult arra, hogy Szolgáltató indokolatlan késedelem nélkül törölje a Felhasználóra vonatkozó személyes adatokat, ha az alábbi indokok valamelyike fennáll:
a) a személyes adatokra már nincs
szükség abból a célból, amelyből azokat Szolgáltató gyűjtötte vagy más módon
kezelte;
b) Felhasználó visszavonja
hozzájárulását és az adatkezelésnek nincs más jogalapja;
c) Felhasználó tiltakozik a jogos
érdeken alapuló adatkezelés ellen, és nincs elsőbbséget élvező jogszerű ok
(azaz jogos érdek) az adatkezelésre,
d) a személyes adatokat Szolgáltató
jogellenesen kezelte és ez a panasz alapján megállapítást nyert,
e) a személyes adatokat a Szolgáltatóra
alkalmazandó uniós vagy tagállami jogban előírt jogi kötelezettség
teljesítéséhez törölni kell.
Ha a Szolgáltató bármely jogszerű oknál fogva
nyilvánosságra hozta a Felhasználóról kezelt személyes adatot, és bármely fent
megjelölt okból törölni köteles azt, az elérhető technológia és a megvalósítás
költségeinek figyelembevételével köteles megtenni az ésszerűen elvárható
lépéseket – ideértve technikai intézkedéseket – annak érdekében, hogy
tájékoztassa az adatokat kezelő más adatkezelőket, hogy Értintett kérelmezte a
szóban forgó személyes adatokra mutató linkek vagy e személyes adatok
másolatának, illetve másodpéldányának törlését.
A törlés nem alkalmazandó, amennyiben az adatkezelés szükséges:
a) a véleménynyilvánítás szabadságához
és a tájékozódáshoz való jog gyakorlása céljából;
b) a személyes adatok kezelését előíró,
az adatkezelőre alkalmazandó uniós vagy tagállami jog szerinti kötelezettség
teljesítése (ilyen eset a számlázás keretében megvalósuló adatkezelés, mivel a
számla megőrzését jogszabály írja elő), illetve közérdekből vagy az
adatkezelőre ruházott közhatalmi jogosítvány gyakorlása keretében végzett
feladat végrehajtása céljából;
c) jogi igények előterjesztéséhez,
érvényesítéséhez, illetve védelméhez (pl.: ha Szolgáltatónak Felhasználó felé
követelése áll fenn és azt még nem teljesítette, vagy fogyasztói, adatkezelési
panasz intézése van folyamatban).
A Szolgáltató a Felhasználó adatát nem törölheti, ha az adatkezelést törvény rendelte el.
Hordozhatósághoz való jog
Amennyiben az adatkezelés szerződés teljesítéséhez szükséges, vagy ha az adatkezelés a Felhasználó önkéntes hozzájárulásán alapul, Értintettnek joga van arra, hogy kérje Szolgáltatótól, hogy a Felhasználó által a Szolgáltató részére megadott gépileg értelmezhető formátumban bocsássa a Felhasználó rendelkezésére, ha ez technikailag megvalósítható, akkor kérheti, hogy a Szolgáltató az adatokat ebben a formában más adatkezelő számára továbbítsa.
A hordozhatóság jogát Szolgáltató a Felhasználóval egyeztetett módon xml, vagy csv formátumban biztosítja.
8.4. Jogérvényesítési, Jogorvoslati lehetőségek
A Felhasználó jogosult adatkezeléssel kapcsolatban bármikor az Adatkezelő Adatvédelmi tisztviselőjéhez fordulni.
A Felhasználó jogosult az adatkezeléssel kapcsolatos panaszával a Nemzeti Adatvédelmi és Információszabadság Hatósághoz (1055 Budapest Falk Miksa utca 9-11.; levelezési cím: 1363 Budapest, Pf. 9.
, Telefon: +36 (1) 391-1400, Telefax: +36 (1) 391-1410, E-mail: ) fordulni vagy a Polgári perrendtartásról szóló 2016. évi CXXX. törvény szerint hatáskörrel és illetékességgel rendelkező Bíróság előtt érvényesíteni személyes adatok kezelésével kapcsolatos jogait.A hozzájárulás visszavonásának joga
Felhasználó bármikor jogosult az adatkezeléshez adott hozzájárulást visszavonni, ilyen esetben a megadott adatokat Szolgáltató a rendszereiből törli, kivéve, ha az adatkezelésre más jogalapon lehetősége van. A hozzájárulás visszavonása nem érinti a hozzájáruláson alapuló, a visszavonás előtti adatkezelés jogszerűségét.
Szolgáltató tájékoztatja az előfizetőt az elektronikus hírközlési előfizetői szerződések részletes szabályairól szóló 22/2020. (XII. 21.) NMHH rendelet 24. § (5) bekezdéséről, mely szerint „Ha az előfizetői szerződéssel kapcsolatos információk elektronikus tárhelyen érhetőek el, az előfizetői szerződés megszűnését követő egy évig a szolgáltató biztosítja az előfizető részére az elektronikus tárhelyhez való hozzáférést.
A hivatkozott jogszabályi rendelkezés értelmében, amennyiben az Előfizetői szerződés megszűnésével egyidejűleg a TARR ügyfélkapu hozzáférés is megszűnik, a Szolgáltató köteles a TARR ügyfélkapuhoz kapcsolódó adatokat a megszűnést követően még egy évig megőrizni a Rendelet 6. cikk (1) bekezdés c) pontja alapján.
8.5. Adatfeldolgozók igénybevétele
Szolgáltató
a szolgáltatásai nyújtásához adatfeldolgozókat vesz igénybe. Az adatfeldolgozók
feladataikiterjednek
az alábbi tevékenységek elvégzésére:
a)
számlázással kapcsolatos kisegítő tevékenység (nyomtatás és postázás),
b)
informatikai rendszerüzemeltetés,
c) marketing
tevékenység,
d) ügyfélszolgálati
tevékenység,
e)
hibajavítási tevékenység,
f)
követeléskezelés.
Az adatfeldolgozók aktuális listája a TARR Kft. székhelyén érhető el.
A TARR Kft. által nyújtott valamennyi TARR Ügyfélkapu és TARR alkalmazás szolgáltatáson is elérhető elektronikus hírközlési szolgáltatásokkal kapcsolatos adatkezelésekre a TARR Kft. előfizetői szerződésének részét képező Előzetes Tájékoztatásának 3. sz. melléklete szerinti
alkalmazandó.9. Egyéb rendelkezések
Jelen TARR Ügyfélkapu és TARR alkalmazás Szabályzatban nem szabályozott kérdésekre a TARR Kft. Általános Szerződési Feltételei és ahhoz kapcsolódó egyéb dokumentációk (pl: Előzetes Tájékoztatás), valamint a mindenkor hatályos és alkalmazandó magyar jogszabályok és hatósági előírások irányadóak.
Jelen TARR Ügyfélkapu és TARR alkalmazás felhasználási feltételei és adatkezelési tájékoztató a lenti dátumtól annak módosításáig vagy visszavonásáig érvényesek.
A TARR Kft. jogosult a TARR Ügyfélkapu és TARR alkalmazás, valamint jelen Szabályzat egyoldalú módosítására, visszavonására. A Felhasználó ebből eredő káráért a Szolgáltató felelősségét kizárja. A módosítások annak élesítésekor/közzétételekor lépnek hatályba, a hatályba lépés dátumát a jelen Szabályzat tartalmazza
Szekszárd, 2025. július 1.