Telefonkönyv és tudakozó szolgáltatás
A TARR Kft. telefon előfizetői megjelennek a telefonkönyvben és információt ad róluk a belföldi tudakozó, amennyiben a szerződéskötéskor így rendelkeztek.
A Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság SK/27903-2/2021. számú határozatában foglaltaknak megfelelően a Tarr Kft. a nyomtatott előfizetői névjegyzék elérhetővé tétele kapcsán a hatóság határozatának megfelelően jár el. A határozat alapjául szolgáló vizsgálat megállapítja, hogy:
- Az előfizetői névjegyzék elérhetővé tétele szolgáltatás tényleges igénybevétele jelentősen csökkent az utóbbi időszakban.
- A szolgáltatás iránt jelentősnek mondható fogyasztói igény nem mutatkozik.
- Az előfizetői névjegyzék elérhetővé tétele szolgáltatás helyettesíthetősége a hangalapú és online tudakozó szolgáltatásokon keresztül biztosított.
- Az előfizetői névjegyzék elérhetővé tétele szolgáltatás megszüntetése a fogyasztók társadalmi és gazdasági életben való teljes körű részvételére nem gyakorol érdemi hatást.
- A nyomtatott előfizetői névjegyzék előállítása a szolgáltatók számára méltánytalan veszteséget okoz, valamint fenntarthatósági és környezetvédelmi szempontból is megkérdőjelezhető.
A leírtak alapján az Előfizetői névjegyzék elérhetővé tétele szolgáltatáselem egyetemes szolgáltatáselemként való további fenntartása nem indokolt.
A TARR Kft. a nyomtatott előfizetői névjegyzék helyett az alábbi helyettesítő szolgáltatásokat javasolja:
- Belföldi egyetemes tudakozó. Hívószáma: 11 800
- Online tudakozó szolgáltatások. Pl:
- Internetes keresők által nyújtott szolgáltatások.
- Közösségi hálózatok.